מכבי שירותי בריאות בפעילות נרחבת לקידום בריאות

    עפר גדנקן No Comments on מכבי שירותי בריאות בפעילות נרחבת לקידום בריאות

    מכבי מעודדת ומקיימת פעילויות מקדמות בריאות לצורכי מניעת תחלואה, שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן ועידוד הקניה של הרגלי בריאות נכונים לאיכות חיים מרבית.

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם התקדמות העולם המערבי המביא להתפתחות טכנולוגית מואצת לצד עלייה בתוחלת החיים וריבוי התחלואה, גוברת גם המודעות להשקעה בקידום בריאות ורפואה מונעת שיעניקו איכות חיים מרבית ומיטבית.

    קידום הבריאות אינו מסתפק במניעת מחלה, מכאוב או נכות אלא שואף להוביל למצב של רווחה נפשית, גופנית וחברתית לפני שחלילה מגיעים למצב של חולי.

    מהלכי קידום בריאות מאפשרים לפרט ולקהילה להגביר את השליטה על בריאותם ולשפרה באמצעות מודעות ונקיטת פעולות מעשיות למציאת חלופות בריאות לצורך שיפור והעלאה באיכות החיים.

    פעילויות מקדמות בריאות כוללות הענקת ידע, חיזוק מיומנויות המטופלים לאימוץ אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה נכונה, ייעוץ והנחיה בתהליכי שינוי כמו גמילה מעישון, מתן חיסונים, עידוד לביצוע בדיקות לאבחון מוקדם של מחלות ומניעת סיבוכי מחלות כרוניות.

    קידום הבריאות מבית מכבי מוביל בתחומים שונים התורמים לאיכות חייהם של חברי קהילת מכבי ביניהם; תמיכה בהליכי גמילה מעישון על ידי מגוון מסלולים להתאמה אישית; סדנאות קבוצתיות המתקיימות באופן פרונטלי או מקוון לצד מוקד תמיכה טלפוני לגמילה והמשך סיוע אצל הרופא המטפל.

    תחום נוסף בו מפעילה מכבי פעילות מקדמת בריאות הוא מחלת הסוכרת וטרום סוכרת בהן יכולת הטיפול העצמאית של החולה מהווה מרכיב קריטי להתמודדות מוצלחת עם המחלה לאורך זמן. על מנת לאפשר התמודדות עצמאית מיטיבה מציעה מכבי שתי תוכניות קבוצתיות שנועדו לקדם יכולות אישיות בניהול תקין של המחלה והקניית כלים להתמודדות מותאמת אישית עבור כל מטופל.

    גם בתחום ההורות והלידה מעניקה מכבי פעילות מקדמת מודעות ויכולות על ידי סדנאות הכנה ללידה להקניית ידע וכלים, קורסי החייאה, עידוד הקראת סיפורת לפעוטות לצורך פיתוח שפתי  ולימוד דרכי מניעת תאונות בקרב ילדים, לצד סדנאות עזר לגיל המעבר ועוד.

    מוקד קידום נוסף הוא בפעילויות מעודדות ביצוע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של תחלואה כגון בדיקת אולטרסאונד לאיתור מפרצת אבי העורקים הבטני, בדיקות ממוגרפיה לגילוי סרטן נשים, וביצוע בדיקה לדם סמוי בצואה ו/או קולונוסקופיה לצורך זיהוי של סרטן המעי הגס ובדיקות מקדימות נוספות.

    גב' הדס זורבצ'י, מנהלת קידום בריאות ארצית במערך הסיעוד ומקצועות הבריאות: "ליבת העשייה של מקדמי הבריאות בקהילה היא לזהות את צרכי האוכלוסייה לצד הפערים הבריאותיים הקיימים ולנקוט פעולות מתאימות לצמצום הפערים על ידי יצירת שיתופי פעולה בין מערכת הבריאות לגופים בעלי יכולת סיוע בתחומים הנדרשים. מכבי גאה להוביל פעילויות מקדמות בריאות וליצור שיתופי פעולה נצרכים לרווחת חבריה ולסייע בראש ובראשונה במניעת תחלואה ועידוד השמירה על אורח חיים בריא ומיטבי".



    0 תגובות